Czerwiec- June
Sowy śpiewają :
·
„The
Elephant”,
Sowy poznają słówka : .
·
Skip
a rop, play on money bars, play hide and seek, play tag, play soccer, snorkel,
sledge.
·
Perl, fish, Shell, bucket, crab, , octopus,
spade, boat, shipwreck ,shark, starfish.
·
On,
under, behind, in front of, room, table, chair, carpet, lamp, wardrobe, plant,
bed.
Ponad to Sowy:
·
Grają w grę “Quiz angielska przygoda” i
poznają słownictwo.
Zabawy:
·
zabawa „sit and stand”- nauczyciel pokazuje dzieciom obrazki na plakacie.
Prosi aby je nazywały. Mówiąc nazwę czynności, które zawierają słowo „play „
dzieci powinny wstawać i klasnąć nad
głowa, przy nazwach nie zawierających słowa „play” powinny kucnąć . N. może
wskazywać obrazki coraz szybciej, kto się pomyli ten siada lub sam nazywać
poszczególne obrazki. Skip a rope (dzieci skacza) Don’t snorkle (dzieci nadal
skacza) Snorkle! (dzieci nurkują)
·
“One
potatoe, two potatoes”.
Maj- May
Sowy śpiewają :
Sowy poznają słówka : .
·
Mother
- mummy, father – daddy, Brother, sister, baby, parents, family, grandma,
grandpa.
·
Best
wishes mummy, Best wishes Daddy I love you mum, I love you Dad.
·
Wake
up, eat breakfast, brush your hair , go to Bed, go to school, go to the
bathroom, Get, dressed, Take a Bath , wash your face, make you Bed, brush your
teeth.
Ponad toSowy :
·
Określają
stosunki interpersonalne: This is my family There is my daddy/
mummy/brother/sister/grandpa/grandma
·
Nazywają
zwierzęta (nazwa mamy i nazwa dziecka)
„I
am a kid, Who is my mum?” dzieci odpowiadają- goat.
I am a kitten Who is my mum?-cat
I am a lamb Who is my mum?- sheep
I am a foal, Who is my mum?- horse
I am a duckling Who is my mum?- duck
I am a puppy who is my mum?- dog
We are goslings who is our mum?-goose.
We are piglets, Who is our mum?- pig
I am a calf, Who is my mum?- cow
We are chicks, Who is our mum?- hen
Zabawy:
·
“One
potatoe, two potatoes”
·
“Magic
gate”
April- Kwiecień
Sowy śpiewają:
·
“If
you happy”
·
B-U-N-N-Yhttps://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g
·
“Down
by the station “https://www.youtube.com/watch?v=stQGtrxXg4w
Sowy poznają słówka:
·
Train,
ship, helicopter, bike, motorcycle, bus, lorry, van, car, plane, fire engine,
·
Happy,
sad, angry, surprised, tired, sleepy,
cold, hot, , thirsty, hungry, sick, scared
·
An
Easter egg, Easter, an Easter bunny, a chick, a basket, An Easter egg, Bunny, cake, hen, , duckling, lamb, catkin, spring, palm, sausage, horseradish.
Sowy bawią się :
·
„Let’s
make an Easter egg”- wykonanie pracy
plastycznej z jajek.
Wiersz:
„Humpty
Dumpty”
Humpty Dumpty sat on the Wall,
Humpty Dumpty
Had w great fall,
All the king’s horses and all the King’s men,
Couldn’t put Humpty together again.
Ponad to:
·
„Lucy
on the cloud”- słuchamy opowiadania.
Marzec - March
Sowy śpiewają:
·
„It's my
Job!” https://www.youtube.com/watch?v=MIty9FtAgd0
Sowy poznają słówka:
·
Pilot,
doctor, policemen, nurse, fireman, farmer, postman, seller, teacher, cook,
driver, sweep, leader, lineman, milkman
·
A
bear, a deer, a stag, a boar, a squirrel, a fox, a wolf, a hare, an owl, a
hedgehog
Sowy bawią się :
·
„Little
Bear”-Little Bear sleeping Wight. Let’s be qui et. Little
bear waking up. We are scared, little bear looking angry. Are you hungry?? We
should hide! Little bear looking sad. We can help you! Don’t be sad, Play with
us! And be glad!.
·
“Sleep/ wake up”- Nauczyciel mówi wybrana nazwe zwierzęcia I dodaje czy ma spać
czy się budzić np Squirrel Wake up! Bear Steep.
Wiersz:
“Night in the
forest”
In the forest when it’s night,
a bear is sleeping tight (dzieci podkładaja dłonie pod policzek I zamykają
oczy). In the forest when it’s night A hare is jumping high (dzieci nasladuja
zajaczka I skaczą). In
the forest when it’s night a deer is running fast(dzieci układaja ręce nad
głową – “poroże” I biegaja w miejscu). In the forest
when it’s night an owl is hooting loudly(dzieci nasladuja dźwięk wydawany przez
sowę). In the forest when it’s night it’s time to say good night!
Ponad to:
·
-Ćwiczymy czynności określające ruch
- stand up, clap your hands, sit down, turn around, jump, nod your head,
February- Luty
Sowy śpiewaja :
·
“Valentines song” https://www.youtube.com/watch?v=kgAx_sQ0mqE
·
“Who took the cookie”- https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg
Sowy poznają słówka:
·
Pirate, clown, witch, princess, fairy, Cupid,
heart, birds, Kiss,puppy, ring, flower, gift, chocolate, sweets
·
Teddy,
ball, doll, tran, car, blocks, car, boat, plane, kite, board game, bear,
panda,rabbit, penguin, kangaroo
Sowy bawią się :
·
„
Cold and hot„ – ciepło, zimno
Sowy rymują:
Roses are red,
Violets are blue.
Sugar is sweet,
And so are you”-
Violets are blue.
Sugar is sweet,
And so are you”-
Ponad to:
·
Próbujemy formułować pytanie „gdzie jest…”- Where is my doll/ teddy/ train/
ball/etc.
Próbuje nazwać zabawki które widzi poprzez
zastosowanie czasownika modalnego “can”- I can see the train/ blocks/doll/ ball
etcJanuary- Styczeń
Sowy śpiewaja :
·
„Little snowflake”
https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok
·
„Grandma and Grandpa „https://www.youtube.com/watch?v=ogzs4zKtNKQ
·
“Penguin Song” https://www.youtube.com/watch?v=He5Xu11HBkM
Sowy poznają słówka:
·
Snowflake, snow, icicles,
snowball, snowmen, sledge, ski, skate,
mittens, cold,
·
eye, nose, hat, bottom, arms,
head, Middle.
·
a hammer, a
screwdriver, pliers, a nail, a screw, a ladder, a toolbox, a saw, a
flashlight, a shovel, a rake, an ax, a mop, a broom, a bucket, a wrench, rope,
a wheelbarrow
·
Utrwalanie kształtów: Square,
rectangle, triangle, circle
Sowy bawia się :
· Praca plastyczna „Build a snowman”
Sowy rymują:
„Grandma’s glassess”
„Here are grandma’s glassess,
Here is grandma’s hat
This is the way she folds her hand
And lays them in her lap.
Here are grandpa’s glasses, here is grandpa’s hat
This is the way he folds her arms, just like that.”
Sowy czytają:
·
Barbara
Jean Hicks „An amazing snowman”Grudzień - December
Sowy śpiewaja :
·
„Snowflake”
www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok
Sowy poznają słówka:
·
Santa Claus, red hat, white
beard, twinkle eyes, red trousers, red jacket, present, reindeer,
fireplace, elf, sleight,
shocking, star.
·
Square, rectangle, triangle,
circle
·
Christmas tree, holly,
star, candy cone, , bell, Christmas
card, wrapping paper, angel, chain, Christmas lights, decoration, candle,
mistletoe, ginger bread man.
·
Praca plastyczna dzwoneczki -”Bells”
Sowy bawia się :
·
„Find
a blue circle”;
·
Memory
game
Sowy rymują:
„Blue, blue, blue
Is the circle blue?
Yes, It’s true!
Blue, blue, blue
Is the triangle blue?
Yes, It’s true too!
Blue, blue, blue
Is the square blue?
Yes, It’s true!
Blue, blue, blue
Is the rectangle blue?
Yes, It’s true!”
November- Listopad
Sowy śpiewaja :
Sowy poznają słówka:
·
Sun, rain, cloud, storm, snow, hot,
cold, old
·
Wyrażenia: It’s stormy, It’s windy,
It’s cloudy, It’s sunny, It’s hot, It’s cold, It’s rainy.
·
Raincoat, boots, umbrella, Shoes, trousers, t-shirt, skirt,
dress, socks, hat, tights, blouse
·
Odpowiadają na
pytania: Who is wearing a red t-shirt?, What’s the weather like?
Sowy bawia się :
· It’s stormy hide
· „”Fox’s whisper”- „głuchy telefon”
·
Wykonują
kartę pracy – ubrania
Sowy rymują:
„Stand up 1,2,3
Turn around
1,2,3
Clap your
hands 1,2,3
Put your
raincoat on
Put your hat
on
Hold your
umbrella.
Make a circle
Sit down
1,2,3
Sleep 1,2,3.”
Czytamy:
·
“Teddy dresses up”
PAŹDZIERNIK
Sowy śpiewaja :
·
“Walking
in the jungle”
·
„Treat
or trick”, https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg
·
B-I-N-G-O https://www.youtube.com/watch?v=yNnfd0wMEso
Sowy poznają
słówka:
·
Owl, lizard, bat, snail, frog, Snake, spiker, mouse, cat
·
Ruler, pen, crayan, pencil case, pencil sharpener,
book,
·
Powtarzamy nazwy zwierząt: Bear, bird, duck, horse,
frog, cat, dog, sheep, fish,
·
Owoce jesieni: Blackberry, blueberry, carrot, apple,
pear, plum, raspberry, cherries, grapes, pumpkin, rowanberry, chestnut, nut.
Sowy bawia się :
·
„Lemonade”
Sowy rymują:
·
“I
ride my little bike”
I
ride my little bike,
When I see a green light.
When red is at the top,
I know that I must stop.
When I see a green light.
When red is at the top,
I know that I must stop.
Czytamy:
·
„Fancy
dress zoo”
·
“Brown
bear”
Sowy śpiewaja :
·
„Good
Morning song”;
·
“Clap, Tap, Bend”, https://www.youtube.com/watch?v=RA0vU7NMxEo
· “Hołki Połki” https://www.youtube.com/watch?v=QfPg_GzC-HA
"Looby Loo" https://www.youtube.com/watch?v=uG0RuyK19f0"
Sowy poznają
słówka:
·
head,
shoulders, knees , toes, legs, eyes , ears, nose, belly, fingers
Sowy bawia
się :
·
„łowienie
kolorowych rybek”- stosowanie pytań: „Can you catch a red Fish?”
·
Zabawa
ruchowa „My body”
Sowy rymują:
·
“This
are my eyes. this are my toes…”
Czytamy:
·
Kopciuszek “Cinderella”