J. ANGIELSKI

Czerwiec- June
Sowy  śpiewają :
·         Here we go Looby Loo”,  https://www.youtube.com/watch?v=uG0RuyK19f
·         „The Elephant”,
·         ”I can run”. https://www.youtube.com/watch?v=QKn5H1cekyo
Sowy  poznają słówka : .
·         Skip a rop, play on money bars, play hide and seek, play tag, play soccer, snorkel, sledge.
·         Perl, fish, Shell, bucket, crab, , octopus, spade, boat, shipwreck ,shark, starfish.
·         On, under, behind, in front of, room, table, chair, carpet, lamp, wardrobe, plant, bed.
Ponad to Sowy:
·         Grają w grę “Quiz angielska przygoda” i poznają słownictwo.
Zabawy:
·         zabawa „sit and stand”- nauczyciel pokazuje dzieciom obrazki na plakacie. Prosi aby je nazywały. Mówiąc nazwę czynności, które zawierają słowo „play „ dzieci powinny  wstawać i klasnąć nad głowa, przy nazwach nie zawierających słowa „play” powinny kucnąć . N. może wskazywać obrazki coraz szybciej, kto się pomyli ten siada lub sam nazywać poszczególne obrazki. Skip a rope (dzieci skacza) Don’t snorkle (dzieci nadal skacza) Snorkle! (dzieci nurkują)

·         “One potatoe, two potatoes”.


Maj- May
Sowy śpiewają :
“I Love my daddy”    https://www.youtube.com/watch?v=Tm4jDxUqQgg
Mother Day’s Song”              https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
The Morning Routines Song” https://www.youtube.com/watch?v=eyPfpSt-SXc
Sowy poznają słówka : .
·         Mother - mummy, father – daddy, Brother, sister, baby, parents, family, grandma, grandpa.
·         Best wishes mummy, Best wishes Daddy I love you mum, I love you Dad.
·         Wake up, eat breakfast, brush your hair , go to Bed, go to school, go to the bathroom, Get, dressed, Take a Bath , wash your face, make you Bed, brush your teeth.
Ponad toSowy :
·         Określają stosunki interpersonalne: This is my family There is my daddy/ mummy/brother/sister/grandpa/grandma
·         Nazywają  zwierzęta (nazwa mamy i nazwa dziecka)
„I am a kid, Who is my mum?” dzieci odpowiadają- goat.
I am a kitten Who is my mum?-cat
I am a lamb Who is my mum?- sheep
I am a foal, Who is my mum?- horse
I am a duckling Who is my mum?- duck
I am a puppy who is my mum?- dog
We are goslings who is our mum?-goose.
We are piglets, Who is our mum?- pig
I am a calf, Who is my mum?- cow
We are chicks, Who is our mum?- hen
Zabawy:
·         “One potatoe, two potatoes”
·         “Magic gate”



April- Kwiecień
Sowy śpiewają:
·         If you happy”
·         B-U-N-N-Yhttps://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g
·         “Down by the station “https://www.youtube.com/watch?v=stQGtrxXg4w

Sowy poznają słówka:
·        Train, ship, helicopter, bike, motorcycle, bus, lorry, van, car, plane, fire engine,
·       Happy, sad, angry, surprised,  tired, sleepy, cold, hot, , thirsty, hungry, sick, scared
·       An Easter egg, Easter, an Easter bunny, a chick, a basket, An Easter egg, Bunny, cake, hen, , duckling, lamb, catkin, spring,  palm, sausage, horseradish.
Sowy bawią się  :
·         „Let’s make an Easter egg”-  wykonanie pracy plastycznej z jajek.

Wiersz:
„Humpty Dumpty”
Humpty Dumpty sat on the Wall,
Humpty Dumpty
Had w great fall,
All the king’s horses and all the King’s men,
Couldn’t put Humpty together again.
Ponad to:

·         „Lucy on the cloud”- słuchamy opowiadania.
Marzec - March
Sowy śpiewają:
·       It's my Job!” https://www.youtube.com/watch?v=MIty9FtAgd0
Sowy poznają słówka:
·       Pilot, doctor, policemen, nurse, fireman, farmer, postman, seller, teacher, cook, driver, sweep, leader, lineman, milkman
·       A bear, a deer, a stag, a boar, a squirrel, a fox, a wolf, a hare, an owl, a hedgehog

Sowy bawią się  :
·         „Little Bear”-Little Bear sleeping Wight. Let’s be qui et. Little bear waking up. We are scared, little bear looking angry. Are you hungry?? We should hide! Little bear looking sad. We can help you! Don’t be sad, Play with us! And be glad!.
·         “Sleep/ wake up”-  Nauczyciel mówi wybrana nazwe zwierzęcia I dodaje czy ma spać czy się budzić np Squirrel Wake up! Bear Steep.

Wiersz:
“Night in the forest”
In the forest when it’s night, a bear is sleeping tight (dzieci podkładaja dłonie pod policzek I zamykają oczy). In the forest when it’s night A hare is jumping high (dzieci nasladuja zajaczka I skaczą). In the forest when it’s night a deer is running fast(dzieci układaja ręce nad głową – “poroże” I biegaja w miejscu). In the forest when it’s night an owl is hooting loudly(dzieci nasladuja dźwięk wydawany przez sowę). In the forest when it’s night it’s time to say good night!

Ponad to:

·         -Ćwiczymy czynności określające ruch - stand up, clap your hands, sit down, turn around, jump, nod your head,

February- Luty
Sowy śpiewaja :
·         “Valentines song” https://www.youtube.com/watch?v=kgAx_sQ0mqE
·         “Who took the cookie”- https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg

Sowy poznają słówka:
·         Pirate, clown, witch, princess, fairy, Cupid, heart, birds, Kiss,puppy, ring, flower, gift, chocolate, sweets
·         Teddy, ball, doll, tran, car, blocks, car, boat, plane, kite, board game, bear, panda,rabbit, penguin, kangaroo
Sowy bawią się  :
·         Cold and hot„ – ciepło, zimno
Sowy rymują:
Roses are red,
Violets are blue.
Sugar is sweet,
And so are you”-
Ponad to:
·         Próbujemy  formułować pytanie „gdzie jest…”- Where is my doll/ teddy/ train/ ball/etc.
Próbuje nazwać zabawki które widzi poprzez zastosowanie czasownika modalnego “can”- I can see the train/ blocks/doll/ ball etc
January- Styczeń
Sowy śpiewaja :
·         „Little snowflake” https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok
·         Grandma and Grandpahttps://www.youtube.com/watch?v=ogzs4zKtNKQ
·         “Penguin Song”  https://www.youtube.com/watch?v=He5Xu11HBkM

Sowy poznają słówka:
·         Snowflake, snow, icicles, snowball, snowmen, sledge,  ski, skate, mittens, cold,
·         eye, nose, hat, bottom, arms, head, Middle.
·         a hammer, a screwdriver,  pliers, a nail, a screw, a ladder, a toolbox, a saw, a flashlight, a shovel, a rake, an ax, a mop, a broom, a bucket, a wrench, rope, a wheelbarrow
·         Utrwalanie kształtów: Square, rectangle, triangle, circle

Sowy bawia się  :
·       Praca plastyczna „Build a snowman”
Sowy rymują:
„Grandma’s glassess”
„Here are grandma’s glassess,
Here is grandma’s hat
This is the way she folds her hand
And lays them in her lap.
Here are grandpa’s glasses, here is grandpa’s hat
This is the way he folds her arms, just like that.”
Sowy czytają:
·         Barbara Jean Hicks  „An amazing snowman”
Grudzień - December
Sowy śpiewaja :
·         „Ten elfs”  www.youtube.com/watch?v=KzPNNAogq3w
·         „Snowflake” www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok
·         “s-a-n-t-a”  https://www.youtube.com/watch?v=mGAYzlqj-aE

Sowy poznają słówka:
·         Santa Claus, red hat, white beard, twinkle eyes, red trousers, red jacket, present,  reindeer,  fireplace,  elf, sleight, shocking, star.
·         Square, rectangle, triangle, circle
·         Christmas tree, holly, star,  candy cone, , bell, Christmas card, wrapping paper, angel, chain, Christmas lights, decoration, candle, mistletoe, ginger bread man.
·         Praca plastyczna dzwoneczki -”Bells”

Sowy bawia się  :
·         „Find a blue circle”;
·         Memory game
Sowy rymują:
„Blue, blue, blue
Is the circle blue?
Yes, It’s true!
Blue, blue, blue
Is the triangle blue?
Yes, It’s true too!
Blue, blue, blue
Is the square blue?
Yes, It’s true!
Blue, blue, blue
Is the rectangle blue?

Yes, It’s true!”
November- Listopad
Sowy śpiewaja :
·         The Sun Comes Up!”     https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY
·         „Pease porrige”               https://www.youtube.com/watch?v=MxwCVioiJ_Y
·          Clothes Song              https://www.youtube.com/watch?v=cFWm1sUCD_g
·       Incy wincy spider            https://www.youtube.com/watch?v=YAJynCIsNUg

Sowy poznają słówka:
·         Sun, rain, cloud, storm, snow, hot, cold, old
·         Wyrażenia: It’s stormy, It’s windy, It’s cloudy, It’s sunny, It’s hot, It’s cold, It’s rainy.
·         Raincoat, boots, umbrella, Shoes, trousers, t-shirt, skirt, dress, socks, hat, tights, blouse
·         Odpowiadają  na pytania: Who is wearing a red t-shirt?, What’s the weather like?
Sowy bawia się  :
·       It’s stormy hide
·       „”Fox’s whisper”- „głuchy telefon”
·         Wykonują kartę pracy – ubrania
Sowy rymują:
Stand up 1,2,3
Turn around 1,2,3
Clap your hands 1,2,3
Put your raincoat on
Put your hat on
Hold your umbrella.
Make a circle
Sit down 1,2,3
Sleep 1,2,3.”
Czytamy:

·         “Teddy dresses up”
PAŹDZIERNIK
Sowy śpiewaja :
·         Walking in the jungle”
·         „Treat or trick”, https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg
·         “5 little monsters”- https://www.youtube.com/watch?v=KWKszFvf-Gc
·         B-I-N-G-O  https://www.youtube.com/watch?v=yNnfd0wMEso

Sowy poznają słówka:
·         Owl, lizard, bat, snail, frog, Snake, spiker, mouse, cat
·         Ruler, pen, crayan, pencil case, pencil sharpener, book,
·         Powtarzamy nazwy zwierząt: Bear, bird, duck, horse, frog, cat, dog, sheep, fish,
·         Owoce jesieni: Blackberry, blueberry, carrot, apple, pear, plum, raspberry, cherries, grapes, pumpkin, rowanberry, chestnut, nut.
Sowy bawia się  :
·         „Lemonade”
Sowy rymują:
·         “I ride my little bike”
I ride my little bike,
When I see a green light.
When red is at the top,
I know that I must stop.
Czytamy:
·         „Fancy dress zoo”

·         “Brown bear”

WRZESIEŃ
Sowy śpiewaja :
·         „Good Morning song”;
·          “Clap, Tap, Bend”,  https://www.youtube.com/watch?v=RA0vU7NMxEo
·        “Hołki Połki” https://www.youtube.com/watch?v=QfPg_GzC-HA
"Looby Loo" https://www.youtube.com/watch?v=uG0RuyK19f0"
Sowy poznają słówka:
·       head, shoulders, knees , toes, legs, eyes , ears, nose, belly, fingers
Sowy bawia się  :
·         „łowienie kolorowych rybek”- stosowanie pytań: „Can you catch a red Fish?”
·         Zabawa ruchowa „My body”
Sowy rymują:
·         “This are my eyes. this are my toes…”
Czytamy:

·         Kopciuszek “Cinderella”